Denna dag...

..har varit ganska påfrestande. Klubbisen kom vi hem ifrån med blandade resultat. Fingal var helkonstig innan. Sparkade, kastade sig och var svår att få kontakt med. Han försökte mest springa tillbaka upp till stallet. Fick stopp på honom och hoppade av, det kändes inte riktigt ok. Då fick han rycket och sparkade bakut och kastade sig ner diket där han drattade på ändan och fick kravla sig upp. Efter det stod han minsann still en stund. Longerade honom lite och det blev bättre men han var rätt sur. Vi fick en felfri runda i 70 & 4 fel i 80 cm. Han kändes helt ok. när vi väl kom igång även om tjurigheten var kvar. Inne på banan var det bara total katastrof. Ingen ordning och stigbyglarna var glashala så tappade en nån gång under andra rundan. Jag red som en riktigt gammal kratta, men vi kom rätt hyfsat till hindren & han var inte tittig på något. Det var allt där emellan som kändes pinsamt dåligt. Nu blir det lugnt för honom över helgen så får vi se.

Zigge däremot var riktigt på hugget idag. Han var lite extra stark i 1 m vilket gav sitt då vi rev ett hinder och kom lite kort in på kombinationen. Det var först ett dåligt beslut från min sida (borde hållt tillbaka det sista steget) och i komb. var det lite för mkt spring o broms. Men i 95 var det bara så häärligt roligt & 1 m kändes allmänt bara bra också ändå! & tänker man på hur sällan vi är felfria så är vi helt klart nöjda med den gamle mannen!

Filmer kommer imorgon, ikväll har jag bara smält allt. Bland annat har vi pratat med Kristina om Fingal nu. Det är inte roligt att fatta beslut men ibland antar jag att man måste även om man helst vill stoppa huvudet i sanden...
Nog om det...nu blir det sängen (eller ja..den är jag redan i men datorn ska stängas av^^)


//Det går upp & det går ner..Fingal här på dressyren 2 maj//

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0