Gotacupen II Resultat

En liten rapport från dagens tävling. Vi valde som sagt att bara starta lagklassen. Ett plus är att jag minsann kom ihåg banan den här gången och verkligen ville hoppa omhoppningen! Minus är väl förstås att vi rev två hinder och fick ett tidsfel. Var riktigt besviken och ilsk efteråt för känslan hade inte varit bra och jag ifrågasatte om vi någonsin kommer gå felfritt. Det känns som att vi stagnerat och börjar falla. Jag undrade varför jag lägger ner timmar och åter timmar på en häst som nu fyller 21 år och undrade varför vi legat på den här nivån år efter år utan resultat. Är jag så dålig att jag inte förtjänar att gå framåt? Sköt dock undan alla dessa tankar sedan för att inte bli olidlig för min omgivning.

Vi river 5:an. En liten vag plan var att rida 6 språng lite fram till den (de flesta gick på 6, en del tom. på 5 så kände att för lilla Ziggeman borde 6 fram blir rätt ok. Hade nog funkat om det hade varit alla språng lite mer fram, annars hade det nog passat bättre med sju lite tillbaka vilket vi isåfall hade varit ensamma om i princip^^) men fick ngn sorts beslutångest mitt uppe i allt så det blev lite pannkaka, precis som i Svenljunga. Samma problem där. Sedan  blir det lite hur som haver till nästkommande hinder så vi passar på att dra med den bommen också. Zigge har lite tappat den glöden han hade innan, då blev det helikoptersprång hit & dit men han ormade sig alltid över och vi klarade det så gott som alltid, nu räcker det att vi hamnar lite på sniskan så faller bommarna. Antingen är det jag som inte blivit bättre eller så är det han som börjar känna av sin ålder...



Tycker iaf om att tävla i MaRK! Jag tycker det är lite trevligt att de har framhoppningen bredvid banan så man kan ha lite koll innan man ska in och även om banan är lite liten så tycker jag om den och hindrena de har. Tummen upp & nu försöker vi ladda om till sista omgången!

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0