Jag önskar...

...att vi hade haft videokameran med idag så man kunde fatta att det som har hänt har hänt idag!

Fingal gick på transporten rätt fint dit och ännu bättre på vägen tillbaka men brötade rejält när vi stängde dörren och slog en hel del. Inte kul men kul att själva lastningen är såpass odramatisk nu iaf.

Det var till Tapper vi åkte för att hoppträna. Fingal var på hugget och var rätt fin när vi red fram sen fick vi travhoppa ett räcke ett par tre gånger innan vi började med en serie längsmed medellinjen. Det var två studs sen fyra språng fram till en grind men ett kryss också. Han hade lite brått och jag satt emot lite väl men det gick bättre o bättre och Henrik han höjde o höjde. Allt jag tänkte var "tänk inte" (på att jag inte fixade det eller på vad som därmed kunde hända). Jag har aldrig hoppat så högt (Z är den enda jag hoppat med regelbundet innan) och Fingal hade det definitivt inte vilket gjorde det hela extra spännande^^

Grinden sattes upp till en oxer efter ett par språng och Fingal studsade fint över. Vi avslutade på en höjd på ca 125-130 cm (såg lite sisådär). Inte klokt! & det var en häftig känsla när Fingal sköt över, kändes knappt som att han tog i innan de sista två sprången. Det kändes riktigt bra men hade vi inte haft ett relaterat avstånd fram så hade det inte hoppats så högt. Det är vi inte ens i nääärheten av redo för.

Saker jag behöver förbättra:
¤ Hälarna (har mkt kort hälsena men mer ner ska de!)
¤ Lite bak med underskänkeln
¤ Lite upp och ihop med handen
¤ Inte vika mig framåt utan bli starkare i överkroppen

Ehm...allt helt enkelt.

Det största orosmomentet är hans andning. Det låter inte bra.
Åter igen, det känns riktigt synd att inte ha ngn film att kika tillbaka på eller någon bild, för att bevara känslan!

OVER AND OUT

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Ååh, du är för snäll Anna! :) Jag hoppas att det känns bättre nästa vecka, än så länge är flåset inte riktigt bra, haha.

2010-05-11 @ 19:57:25
URL: http://londonbyelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0