Puuh + Riddagbok ~F~

Ja, då var har man äntligen landat här hemma! Rätt skönt om jag får säga det själv^^
Dagen har ändå gått ganska fort och vill inte annat än att sjunka ner i sängen min och somna till någon halvbra serie på tv:n. & så må det bli!
 
Imorgon blev det tävling! Har funderat på det ett par dagar och lite grann ridit inför det men anmälde mig inte innan ikväll. En träningshoppning/klubbtävling på ubrk. Anmäld 70-80 cm med Fingal & 95 samt 1 m klass med Ziggeman. Får se hur det blir med Fingal där. Han var rätt stökig och nog rätt öm i kroppen idag, känns han ok imorgon och går bra första klassen så kanske det får räcka. Vi får se då. Spännande lär det bli!



Fingal idag då. Han försökte bråka från sekunden jag satt upp. Backade in i ett fårstängsel, sköt rygg tre meter upp i luften (minst^^), kickade och reagerade ganska våldsamt på alla hjälper. Trist men gissar att han är rätt stel och kanske lite öm efter gårdagen och han hade fått gå utan täcke i regnet hela dagen vilket kanske inte hjälpt. Lät honom trava på lite på volter och sen fick han ligga och galoppera några rundor i varje varv & avslutade med att trava av litet försiktigt. Red man bara på bra så var han jättefin. Förhoppningsvis har han fått ur sig lite spänningar idag och kan koncentera sig bättre imorgon. Man kan ju alltid hoppas.

OVER AND OUT
(
Jag känner att det har varit mkt bilder här det sista^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0