Riddagbok

Zigge

Tid:
ca 45 min
Vad: Dressyr

Idag blev det ett pass på banan för gamleman. Miko sprang med han också och fick gott om tid att jaga fåglar och nosa runt medan vi var där. Idag blev det mkt arbete i galopp. Red på pelhamet och började med att rida i en stor åtta och träna lite enkla byten, bytte sedan till en mindre åtta innan vi arbetade lite i trav med några skänkelvikningar och små volter. Sedan gick vi vidare till en av mina favoriter. Jag tycker mkt om att träna galoppfattningar av ngn anledning vilket fick bli det stora fokuset idag. Skrittade 10 steg, galopperade 10. Minskade sedan till 9 och fortsatte ned tills det var 2 steg skritt - 2 steg galopp. Efter att ha gjort det en omgång i både varven så fick han en kortare paus sedan tränade vi lite fattningar från halt på rakt spår. Han var riktigt duktig och fattar väldigt mkt lugnare och finare än vad han gjort innan, nästan lite för lugnt. Lite mer tryck i det första steget är nog något som saknas lite. Avslutade med att skritta en kortare tur.

Fingal

Tid:
ca 40 min
Vad: Allmänt på ridbanan

Eftersom vi inte varit på ridbanan det sista så tog vi det lite piano idag. Han var lite tjafsig i början och jag med men sedan hamnade vi på rätt sida om varandra och det gick mkt bättre. Arbetade lite med volter och serpentiner i trav samt lite avsaktningar - igångsättningar där emellan. Sedan ett kortare galopparbete på stora volter och fyrkantspåret innan vi skrittade ut en kortare sväng.




OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0