Riddagbok

Zigge

Tid:
ca 50 min
Vad: Markarbete

Idag omvandlade vi framridningsövningen från förra hoppträningen till en egen övning för dagen. hade två små cavaletti hinder på raken, ca 20 m. från varandra. Galopp in, gör halt, galopp ut. Stannade gjorde han om än lite motvilligt, men det var inga större problem. Jag måste komma tillbaka ner i sadeln mkt snabbare, det var lite sisådär med det emellanåt. Mot slutet skippade vi halten o utnyttjade att han då trodde att han visste vad som väntade så istället för halt var det lätt o enkelt att göra en liten halvhalt emellan istället för att bli stark. Avslutade med att hoppa ett av hindrena i en liten åtta och några gånger bara på volt. Red på vanliga tredelade idag och hade förväntat mig mkt mer spändhet och tjafs som det kan bli men inget sådant! Emellanåt blev det kanske tom. lite för långsamt och kort och som vanligt var jag tvungen att skälla på mig sj. för att jag förböjde honom i höger men det är en långsida och protesterade så fort man begärde något.

Fingal

Tid:
ca 30 min
Vad: Markarbete

Fingal var stark och lite ofoglig idag ju, något som verkligen inte blev bättre när han hade en ryttare som hade noll styrka i benen men tydligen en massa i handen >< Nej, idag var det inte så lyckat. En sak som är positiv är dock att jag litar mkt mer på att han vet vad ett hinder är^^ Sedan att han inte alltid bryr sig om att lyfta på tassarna..! Vi skrittade ut en sväng efter, en väg han inte gått nu sedan han kom hem men inte ett uns bråk, positivt!


//Släppte ut vilden ur hundgården och efter att lite köttbullar har plockats ur frysen bär det av mot ubk!//



OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0