Veterinärbesök!

Då var vaccinationen klappat & klar. Miko var superduktig även om hans matte stressade omkring innan och dessutom glömde köttbullarna hemma. Klockan tio skulle vi vara på plats, vi var där fem i och en minut över satt jag i bilen^^ Det gick undan så att säga!

Miko var alldeles för upptagen att nosa överallt för att märka något. Han verkade inte uppfatta den stora sprutan och fortsatte obekymrat att undersöka golvet närmare. Tanken var att jag skulle fråga honom lite om kastrering och chip etc. men det var Johansson och han är inte den lättaste att prata med så det får vänta lite ><




//Lilleman sov en stund på vägen hem//



Måste dessutom beklaga mig lite. Jag har inte världens tålamod med s.k "sightseeingare" el "pensionärer" på vägen. Hamnade bakom en på vägen från R40. De låg och puttrade i 50 och jag höll på att dö av tristess.

Vad händer sedan? Jo då kommer vi ändå ikapp en annan bil som ligger bakom en annan bil som kör i 40! Den körde igenom gårdarna i 20 km/h. Ok att vara försiktig men lite överdriftigt? Sedan gasade de upp i hela 50 på raksträckan. En gång kom de upp i 70 men då bromsade de genast ner till 50 när de kom till nedförsbacken. Stora uppförsbacken tog vi i 30 km/h. Vad gör sedan min "pensionär"? Jo den kör om båda två och försvinner. Ja men då gick det minsann bra att köra!

Blir ännu argare när man själv kör som i den hastighet som är ok. Fick nyligen en bil uppkörd i bakkärran. De körde så nära så jag såg inte huven och åkte lite fram och tillbaka över vägen. Vad gjorde jag? Bromsade och saktade ner till 65 från 80 arg som ett bi och sedan blinkade jag och svängde av hemåt^^

Pass opp!

OVER AND OUT

 

 

 


Kommentarer
Postat av: evelina

HAHAH.. det där låter precis som jag... fan är det 80 så ska man köra i det..helst lite fortare.. gaahh jaha så du råka ut för Johansson du med när det gäller vaccinationen.. men såg att du undra om kastrering... hanhundar ska kastrerast senast vid 1 år.. annars är det inte säkert "könsdriften" försvinner, samt att det kostar 3500kr... har också varit inne på det då Joppe är precis som Miko... nosa nosa nosa* åhhhh KISSAAAa i massor... men man får nog tyvär stå ut..:( jag har inte råd iaf

2010-05-10 @ 13:48:16
Postat av: Anna

Jaa preciis, man kan väl iaf vara klok o trevlig nog att stanna vid kanten om man nu måste se på alla fina träd! ><

usch...ja det är mkt pengar...men funderar på att sätta in ett chip först, för att se vad det har för effekt. Håller ungefär ett år tror jag o kostar runt tusenlappen om jag inte är helt vilse. Pengar det med iof men då hinner man kanske spara under tiden:S Jaa han är en riktig tjejtjusare den hära, älskar alla tjejor vare sig de löper el. ej^^ Känner att ska jag göra det så borde det vara nu ja...Får se vad vet. säger, tänkte ringa den mer pratglada av dem imorgon^^

2010-05-10 @ 14:59:24
URL: http://annastohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0