WE - Working Equitation

Igår hade vi en gästtränare uppe på klubben som först visade upp och sedan höll lektion för tre grupper i grenen Working Equitation. Lille Zigge och jag red i andra gruppen och där gjorde han något som jag inte trodde han skulle, galopperade över bron! Kom ihåg förra året när det tog femhundra år för honom att ens fundera över att gå över en träskiva men nu fick han draghjälp och vips så var den jätterolig!  Hon tyckte att han var käck i sin galopp o lite annat fint och att jag nog måste vara glad över att få rida honom, klart man blev glad över det spec eftersom det just i galoppen har varit så dåligt innan! 

Vi fick prova på bla dubbelslalom, bron och något som kallas treklövern. Tre tunnor som står tre meter ifrån varandra där man rider ett mönster igenom. Allt detta fick vi prova i trav, slalomet med en hand. Tillslut ska allt göras i galopp på en hand så det är bara att öva^^

Det var väldigt roligt att prova på något nytt, mer sådant tycker jag!



Riktigt som ovan såg det inte ut..(bara nästan förstås^^) Här rider ekipaget speed-testet. Där bedöms inte hur man gör momenten bara man klarar dem. Utöver är det ett dressyrtest och ett tekniktest vars poäng sedan läggs ihop. Det finns visst även en lagtävling som liknar westerns teampenning.

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0