Film från Hacketräning




Han var verkligen supersnäll att ha o göra med på nytt ställe och allt. Inte tittig eller busig på ngt utan lunkade på där inne som om han aldrig gjort annat och stod blickstill medan vi virrade runt omkring för att hinna (en liten incident med kärran gjorde att vi såklart blev lite sena) Hacke verkade vara nöjd med oss vilket såklart var roligt! Han var riktigt schyst och hoppade även om jag klantade mig (det var rätt vingligt emellanåt när jag inte kunde kombinera ridning med styrning;) och tittade aldrig på ngt utan skuttade på, jag hoppas han är likadan på tävling jag^^


Bara jag lär mig att sitta tillbaka direkt istället för att ta tygeln först, lära mig styra, håller om och bestämmer mig så blir det nog bra och inte tror att det räcker att leda med tygeln för att styra en stor häst som drar åt vänster inne i en linje;)


Är väldigt glad att vi bestämde oss för att åka! Känner att jag inte ridit så mkt det sista och absolut inte hoppat så det får bli mkt arbete över bommar för att hitta lite mer känsla igen. Kommentarer av konstruktiv art är mer än välkommet! Rena elakheter om det nu är så att ngn sitter och tänker i de banorna är icke nödvändiga, ingen trycker ner mig lika bra som jag sj. så behöver ingen hjälp med det tack;)



Kommentarer
Postat av: Julia

tyckte det såg jättefint ut! tusen gånger bättre än min och Itas första träning :P haha

har en känsla att ni kan bli farliga på tävlingsbanan

2010-12-01 @ 11:31:47
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/
Postat av: Anna

åh man tackar hha:)

2010-12-01 @ 21:59:33
Postat av: L

Ser jättefint ut Anna! Skit vad ni hoppar!! :) Jag vill inte lägga mig i, men såg att han hoppar lite till vänster över hindret, eller ah det såg ut så.. Men klart man inte vill förstöra så mycket när ni hoppar så bra! :) Men kan bli större problem om ni inte kommer rakt på hinder utan lite till vänster och han hoppar åt vänster, då åker ni in i hinderstödet.. Svårt att göra något eftersom man inte vill förstöra något men lite å tänka på! Men ser härligt fint ut!! :)

2010-12-01 @ 22:09:16
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

SV: klart du ska lägga dig i^^

o du har helt rätt, han skjuter gärna ut åt vänster. På blåröda oxern är det jag som inte kan styra riktigt utan det flyter ut men i linjen så gled han gärna iväg och som jag skrev så vet jag inte vad jag tänkte när jag bara tog ledande tygeltag åt höger istället för att trycka till hela honom;) o man hör hacke påpeka detta dumma ngnstans mitt i allt^^ ngt jag får va noga med o ngt vi förhoppningsvis lär oss när vi hoppat lite mer:)

2010-12-01 @ 22:15:05
URL: http://annastohm.blogg.se/
Postat av: L

Klart! Men man vill ju inte lägga sig i för mycket nu i början när man inte lärt känna varandra för då kan det bli så fel! Men kämpa på, alla behöver träna på något! Det ser bra ut :)

2010-12-06 @ 12:49:22
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0