Provridning 5

 

Namn: Atlanta

Ålder: 7 år

Mkh: ca 1,65 m

Utbildningsnivå: Tävl. 125 hopp i Ty.

 

Igår åkte vi tillbaka till Mikos rötter, Örby!  Till ett supertrevligt ställe där det lilla stoet Atlanta står. En häst som inte har gjort ngnting i Swe. men tävlat en del i Tyskland. En känslig men väldigt snäll dam som var väldigt nätt i typen. Det blev lite omställning från det där stora som jag vant mig vid nu (sen Wessel o Fingal..) så att sitta upp på det här lilla där det nästan var inget att hålla om när man red kändes annorlunda! Det var lite klurigt att sitta ned för det knattade ju på så fort jämförelsevis^.^ Men verkligen supertrevlig att rida, inte så mkt dressyrriden men ändå väldigt väl grundriden och mjuk, fin och lätt för hjälperna. Det här lilla behöver inte vara negativt.

Blev gärna lite stark efter hindren och drog i tygeln men vad som saknas är mer styrka hos henne och träning. Väldigt ärlig och otittig. Första gången jag varit lite mer nervös när jag började rida, nu var jag ju förväntansfull o ville verkligen att det skulle gå bra^^ Trots att min hjärna och min vanliga dumhet så var hon bra att rida på hinder, vi hoppade kanske inte så högt men det räckte till. Vi bestämde för att dra med oss Cajsa & Per på måndag och då kan jag tro att det blir till o testa om Cajsa får bestämma! (om hon finns kvar tills dess det vill säga)






OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0