Provridning 1

Ja, ni läste rätt. Vi har varit och provridit en häst. Trillar jag över "den rätte" så kanske det kommer en till kuse till stallet, notera kanske. 




Namn:
Sundance Kid

Ålder: 11 år

MKH: 1,66 m

Utbildningsnivå: 1,20-1,30 hoppning. LB-LA dressyr



Sune som han kallades visade sig var en sån där alltigenom trevlig häst, korsn halvblod/fullblod. Lite oriden och hade inte tävlats i år pga ägarens ekonomiska situation vilket också var varför han skulle säljas. Trevlig att hantera och snäll att rida, ganska ointetsägande egentligen. Vaknade till när han fick hoppa och han hade ett trevligt tryck i språnget som Zigge definitivt saknar! Funderade länge på om vi skulle åka tillbaka och rida en gång till men avstod tillslut, även om utbudet av hästar som vi söker i den här prisklassen är väldigt litet så känns det som att ska det vara så ska det vara. Detta var inte. Kom fram till att jag ska inte köpa bara för att jag inte tror att jag kan hitta ngt bättre för samma summa utan för att det är rätt, annars får det nog kvitta...






OVER AND OUT


Kommentarer
Postat av: lisa

åh, det är ju sune :) Han ägdes tidigare av en tjej som jag hade häst hos, red honom lite under 2005-2006.

2010-09-10 @ 23:36:00
URL: http://primaballerinaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0