Provridning 3

I förrgår var vi i Fotskäl och provred en pålla.


Namn: Happy Girl   - e. Lucky Light

Ålder: 11 år

MKH: 1,68 m
Utbildningsnivå: Tävlad 1,20 m. Tränad dressyr ca LA.
 

 

Detta var en häst med mkt power, minst sagt. Har aldrig i mitt liv suttit på en häst med så mkt kraft och rörelse. Det tog en stund innan jag fick henne att trava på någorlunda lugnt men skritta det var en annan femma. Hon taktade och småtravade och så fort jag rörde mig i sadeln kunde det bli galopp^^ Tillslut blev det lite mer ordning och vi tog några språng. Väldigt känslig även här, tog man ens lite lite grann så studsade hon bara och satt man stilla så ökade hon gärna på så hade svårt att få in ngn känsla. Ägaren tyckte dock att det gick jättebra för att vara första gången, det är mkt knappar att hitta på henne. Tror dock att för det priset och för min del så var det ingen perfect match.


 





OVER AND OUT



Kommentarer
Postat av: Linda P

Var hitta du den hästen, känner igen den väldigt väl men vet inte varifrån:S

2010-09-20 @ 18:25:26
Postat av: Anna

den hittade vi i ett ställe som heter Fotskäl:) neråt varbergshållet tror jag det va.

2010-09-28 @ 22:19:01
URL: http://annastohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0