Regn & Rusk

Typiskt höstväder ute idag! Var ute med Idah & Wessel en sväng idag, red runt Haga och Högamossen. En liten lagom runda så hästarna fick sträcka på de små benen. Det var uppehåll för det mesta och lite regn ibland, inte så farligt med andra ord.

 

Grejjen är att när man väl är ute i regn så går det fint men det är när man börjar känna sig genomblöt och det rinner innanför kläderna som man kan börja klaga lite mer. Ngt jag har lust att investera i för tillfället (även om jag vet att jag kommer vara för snål för det..) är ett par rainlegs! Slipper man bli dyngsur om benen är det ju så himla skönt  men att rida i regnbyxor är inget hit. Det här verkar vara en bra kompromiss det är bara att jag aldrig sett till att lägga vantarna på ett par. Vilket kanske ändras om vädret ska fortsätta såhär!



//Google//



OVER AND OUT


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0