Skräck


Det är det här med Skräckfilmer. Vi diskuterade det lite grann i helgen, Vad är det som är så bra egentligen? Att man blir skitskraj och inte vågar tömma skottkärran bakom knuten dagen efter när det är mörkt? Jag menar, jag kan fortf. tänka mig för när jag sätter ned fötterna från sängen eller soffan från att ha sett den lille pojken Gage i jurtjyrkogården skära av gubbens hälsena.. Brrr..!


Något är det iaf men känslan av att bli riktigt rädd samtidigt som man (förhoppningsvis;) är i total trygghet. Jag kan tycka lite att det är svårt att hitta en riktigt bra spännande film. För mig lyder film & musik under samma lag; det finns bra filmer/låtar inom alla genrer. Många gånger kan man enkelt agera regissör på egen hand och förutsäga hela filmen. Andra gånger så är det en liten twist mot slutet och har då handlingen burit hela vägen så blir det en bra film! Grejjen är väl att inte börja ifrågasätta för mkt...för då blir det inte bra. Bara acceptera. Jag sj. har blivit bra mkt mesigare på senare tid och spolar gärna förbi när det blir läskigt och sen när jag vet vad som händer så spolar jag tillbaka o ser i normal hastighet. Mina nerver klarar inte riktigt spänningen..!



Hittade en bra sida innan och har fått ihop en liten lista med filmer som kan betas av lite efter hand. Däribland

¤ Black Swan (med Natalie Portman som är en favorit!)
¤ Shutter
¤ Requiem for a dream
¤ The Fourth Kind
¤ Paranormal Activity 1&2

Ngn som sett ngn av dem o har en relativt vettig åsikt?:)



Gullig liten pojke eller en levande död med smak för blod?! Decide.


OVER AND OUT




Kommentarer
Postat av: emelie

Requiem for a dream räknas ju iofs inte som en skräckfilm, Kanske därimot som skräckexempel hur det kan gå om man börjar på med droger.

2011-01-16 @ 05:02:47
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Anna

åh men det har du förstås rätt i hhaa. den bor lite i fel fack där ja, kanske sevärd iaf:)

2011-01-16 @ 21:03:13
URL: http://annastohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0