Gingkos träning


Har en Massa filmer att visa men så länge tuben krånglar och jag inte är smart nog att hitta på ngt annat (än iaf..) så får de vänta.


Dressyrkickoffen i helgen gick över förväntan! Vi har HUR mkt som helst att bli bättre på och en del gick väl inte så bra Men jag tycker nog det är en bra början. Lektionen på lördagen gav mig en grym träningsvärk i magen. Jag har slarvat mkt med min sits och behövde verkligen ngn som tjatade på mig, det hjälpte! På söndagen red vi vårt första program, ev. tom. gingkos första ngnsin^^ Det kändes vääldigt litet och trångt inne på banan, men andra gången vi red igenom det kändes det ändå helt ok. Bättre ska det bli!

måndags travade vi ett par varv på travbanan för att få komma ut lite

I tisdags var det Hacketräning. Han kändes jättefin på uppvärmningen, nog bästa hittills. Sen fick han rycket när vi började hoppa och bockade av sin matte rätt rejält efter hindret. Samma igen efter det, då skenade vi längsmed långsidan i bock. Här lyckades jag som tur var kravla mig kvar och fick stopp på åbäket. Sen skötte han sig. Sååå vi ska kolla upp sadeln, han har fått lite skav på ryggen och han kändes lite motig emellanåt. Vi ska testa byta bett också, vilket vi tänkt innan också då han blir lite väl yster emellanåt^^ Hursom, imorgon kommer en fysioterapeut/sadelutprovare och kikar på honom. Är allt som det ska då är det bara o köra på. Men känns dumt och rida på och "bråka" med honom när det Kan vara ngt fel. Bättre o kolla först.

I Onsdags galopperade vi upp till soptippen. Han fick bli rejält svettig och jag med. Puh! 1 h. var vi ute. Ca 30 min galopp skulle jag tro. Lite trav också emellanåt när det blev lutade lite väl mkt nedåt;)


Inga filmer som sagt men lite bilder från förförra hoppträningen och helgens programridning kan ni få!
Så bildbomb;















OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0