Ett litet träningspass


Miko och jag tog oss ut i trädgården efter promenaden och tränade lite grann. Först lite på det vi gjorde i ons. på rallylydnaden. En "skylt" som vi inte riktigt greppade sist gick helt ok idag! Vilket var att jag vänder vänster och byter koppelhand och han går runt om åt höger. Lite svårt med koordinationen där!

Lite slalom åt båda håll efter det. Försöker envist köra lite mer från "fel håll" för att min hjärna ska fatta att det inte gör Miko ngn skillnad, det är jag som skapar "problemet" som egentligen inte behöver finnas;)


Dagens lilla hinderövning blev den nedan. Först ett hinder sen två o sist tre då. Med godisskål på slutet. Han var väldigt inne på skålen när vi kom så långt att vi hade alla tre hinder med. Men efter en miss så fick han fokus fram på hinder och kunde med gott samvete få sin belöning på slutet. Som avslutning plockade jag fram favoritbollen som vi roade oss med tills det var dags att kila bort mot stallet och pållarna! Nu laddar vi för morgondagens kurstillfälle!






OVER AND OUT







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0