Habo BHK


Dagen har då tillbringats på Habo brukshundsklubb och deras inoff. agilitytävling! Vart rätt gött nervös inför första loppet men sen när jag insåg att det inte var så skräckinjagande och att det faktiskt är ok att göra misstag så blev det mest bara roligt!

Miko skötte sig med den äran på plats. Lillgammal är nog ordet. Eller så är det jag som har sådan inverkan (uppenbarligen gäller det både häst o hund) att de går in i ngt komaliknande tillstånd^^ Han mest kikade sig omkring och sov. Brydde sig inget om hundarna på banan eller allt runtom.

Själva loppen var av blandad karaktär! Sprang två agilitylopp och ett hopplopp. Har vart kalasnervös över att behöva komma ihåg banor men det gick bra under alla tre lopp, positivt överraskad över min lilla hjärna! Första loppet kändes jättebra. Tyvärr lyckades mor misslyckas med kameran här, lite sådär lagom bittert men inget och göra åt. Det han gjorde dock var att susa över ett extra hinder. Andra loppet gjorde vi utom tävlan då vi inte vart anmälda dit från början men tänkte när vi ändå var där att det kunde va bra träning. Är van vid att Miko är lite av en filbunke men nu vart han rätt seg och kontakten mellan oss kändes halvt bruten. Men ändå ok runda i slutändan. Bara det att han gjort tre felfria, hela slalom på tävling bara idag är kanonkul!
Så att såsom farten inte är som på träning det tror jag kommer!


Till sista rundan hade han kvicknat till lite. Den här rundan kändes bättre! Bara det att jag föll i en fälla i slutet. Nära att göra samma sak direkt efter, omöjligt att lära sig!

Summa summarum, första tävlingen såhär ngnsin så är vi jättenöjda! Själv blir jag jättekritisk men fick höra fina ord från våra "grannar" och fick inse att det vi gjort idag är en toppenstart. Nu får vi hem o träna fart och handling. Allt helt enkelt:) I lagom mängd bara,  Så vi får fortsätta slänga in lite mer konditionsträning och sådant också. För nu när vi förstått att tävlingar inte är så farliga att åka på så måste vi förstås åka på fler!:)









Filmer är på g!



OVER AND OUT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0