Agilitykväll


Ikväll var det kurs igen! Miko och jag som tränat såå flitigt nu när jag vart o degat i Paris och han ätit sig tjock med mor o far;) En välbehövlig träningsvila tror jag dock. En som han nog hade behövt ändå. Han visade ikväll iaf att han inte hade glömt ngt. Han blev rätt arg på spetsen som hängde sig i hans svans och vart lite kaxig. Men det gick över o efter det gick kurvan bara uppåt! Pigg o väldigt arbestglad. Första kortare lite svårare banan vart jag lite glömsker, kunde inte springa och se mig för samtidigt vilket gjorde det svårare för kooikern givetvis. När vi gjorde hel bana på 20 hinder däremot gick det kalasbra andra vändan. Bra fart, godkänt helt slalom och minnet hann med kroppen tillräckligt bra för att hinna med att styra hunden helt ok. Roligt!

Nu är det bara att bestämma sig om vi ska åka med 10 Juni på liten tävling. Vi har hyfsad, grundläggande koll på det mesta nu förutom gungan men på 4 v kanske vi kan bli säkrare även där. Antar att det bara är att anmäla sig och våga ta steget! Det kan inte bli annat än fel och då har vi säkerligen roligt ändå:)







OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0